Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton vesiturvallisuuskampanjan tavoitteena on vähentää hukkuneiden määrää. Viisaasti Vesillä “Pelastu ja pelasta” -kampanja muistuttaa pelastusliivien käytön tärkeydestä, oikeista varusteista veneessä, sekä siitä, että alkoholia ei kannata yhdistää veneilyyn tai uintiin.
Suunnittelimme kampanjalle graafisen ilmeen, joka näkyy mm. Viisaasti Vesillä -nettisivuilla ja tapahtumissa. Raikas ja hyväntuulinen grafiikka tukee positiivista valistusta. Teimme kesäiselle videokampanjalle käsikirjoitukset ja tuotimme videot.
Näkyvyyden maksimoimiseksi kampanjassa hyödynnettiin myös radiota. Lisäksi laadimmme yhteistyössä HUS ry:n kanssa sosiaalisen median sisältösuunnitelman, jonka avulla jaettiin tietoisuutta vesiturvallisuudesta ja saatiin kampanjalle lisää seuraajia.